Lukáš Klimčák a jeho úspěch se sklem

Lukáš Klimčák založil značku Klimchi a jeho stolní a nápojové sklo se skvěle prodává ve Velké Británii. Jeho firma zaujala dekoratéry ze studia Warner Bros., kteří využili jeho sklo při výzdobě obýváku panenky Barbie v jednom z největších filmových trháků roku 2023.

Lukáš Klimčák založil značku Klimchi před pěti lety. Studoval v Rakousku, Finsku a na University College v Londýně. Jeho stolní a nápojové sklo se vyrábí v rodinné sklárně v Kamenickém Šenově a skvěle prodává ve Velké Británii. Jeho sklo zaujalo dekoratéry ze studia Warner Bros., kteří využili jeho sklo při výzdobě obýváku panenky Barbie v jednom z největších filmových trháků roku 2023. Lukáš Klimčák věří, že je důležité opět začít dělat dobré jméno českému umu především v zahraničí. Rozhodl se pro sklo, protože je to tradiční český materiál, kterým jsou Češi vyhlášení po celém světě. Navíc věří, že práce by měla být smysluplná. Lukáš Klimčák začal studovat světelný design na magisterském stupni v Londýně a postupně se začal seznamovat se světem sklářství a skla. V Londýně si uvědomil určitou mezeru na trhu s barevným sklem a rozhodl se založit vlastní firmu. Původně chtěl být digitálním nomádem a poskytovat služby na internetu, ale nakonec se rozhodl věnovat se výrobě skla.
Sdílet: