Prince of Persia: The Lost Crown
Před dvaceti lety začal mít perský princ dost napilno, ovšem v poslední době jsme o něm zrovna moc neslýchali. Zatímco čekáme, jak to nakonec dopadne s remakem Sands of Time, Ubisoft Montpellier se vytasil se zbrusu novým dílem, který se však vrací k 2D či 2,5D zobrazení, ale zároveň se do některých věcí pouští zase trochu jinak.
Prince of Persia: The Lost Crown je na první pohled klasickou side-scrollingovou plošinovkou po vzoru prvních her, nově však hra vstupuje do žánru metroidvanie. Hlavním hrdinou pak navíc není samotný princ, nýbrž Sargon, jeden z členů elitní skupiny bojovníků The Immortals. Volba jiného protagonisty nicméně umožnila vývojářům zkusit něco jiného a nenechat se svazovat například představami o postavě prince, což za mě hře velice prospělo. Premisa příběhu zní poměrně jednoduše, ale v průběhu připraví jisté zajímavé a nečekané situace. Vzhledem k povaze místa zde nenajdete mnoho lidí, s nimiž byste si mohli popovídat, a tak občas skončíte v konverzaci i s obyvateli těchto stromů nebo nepřáteli. Na druhou stranu jsem ovšem nezaznamenala problémy s výkonem a hra krásně běžela i na PlayStationu 4, kde jsem začínala hrát, a na PlayStationu 5 se pak ještě lépe vybarví zvolená výtvarná stylizace. Ve výsledku musím říct, že i přes absenci prince nakonec Prince of Persia: The Lost Crown skutečně ctí původní ducha série.
Sdílet: